Ulubione zajęcie studentów – praca „na słuchawce” dla każdego

Praca w call centre to jedna z najczęściej pojawiających się ofert pracy tymczasowej, zaraz obok pracy na stanowisku kasjera czy w gastronomii. To wręcz ulubione zajęcie studentów, ponieważ to głównie oni zajmują stanowiska pracy jako konsultanci w call centre. Praca na tak zwanej słuchawce to rzeczywiście praca, która opiera się na rozmowach z użyciem słuchawek z mikrofonem usb. Praca tego typu ma wiele plusów i nie jest tak marna, jak często ją piszą, a trzeba przyznać, że można usłyszeć wiele negatywnych opinii na temat pracy w call center. Jak to wygląda w praktyce?

Realia pracy na słuchawce

Podstawą pracy call centre są słuchawki do biura. Jedak nie są to typowe słuchawki do na przykład telefonu, chyba że mamy na myśli słuchawki do telefonu stacjonarnego. W call centre otrzymujemy najczęściej słuchawki nagłowne średniej jakości, wyposażone w mikrofon. Słuchawki do pracy w biurze musza mieć mikrofon połączony z częścią słuchawkową, czyli znajdujący się tuż przy twarzy ze względu na to, że w biurze nie znajdujemy się sami i przy mikrofonie ustawionym na biurku byłoby słychać wszystko dookoła. Niestety, w takiej opcji niekoniecznie rozmówca mógłby słyszeć nas i chcieć z nami rozmawiać w ogóle przez irytujące hałasy oraz słabą jakość rozmowy. Nikt nie lubi się powtarzać i słyszeć zagłuszeń. Dlatego też w call centre używa się słuchawek z mikrofonem, który jest blisko twarzy. Coraz więcej firm call centre używa dodatkowo słuchawek na usb, które nie mają kabla i zapewniają swobodę ruchu.

Plusy pracy w call centre

Wiemy już, że w pracy call centre otrzymujemy słuchawki do pc, które mają także mikrofon, a praca opiera się na rozmowach telefonicznych – stąd w końcu nazwa call centre. Jakie są plusy poza tym, że nie musimy stawać z rozmówcą twarzą w twarz? W rzeczywistości jest sporo pozytywów takiej pracy. Większość firm call centre oferuje pracę z elastycznym grafikiem, dopasowanym do potrzeb, ponieważ ofertę zatrudnienia kierują przede wszystkim do studentów. Z tego powodu, w call centre mogą pracować także osoby bez doświadczenia zawodowego oraz te, które szukają pierwszej pracy dorywczej. To także zajęcie dla seniorów, ponieważ jest to praca siedząca i niewymagająca wysiłku. Stawki w tej branży może nie są oszołamiające, ale w ramach dorobienia są naprawdę atrakcyjne. Najczęściej system honorarium opiera się na stawce godzinowej (wyższej dla studentów) oraz premii za efekty, na przykład za przedłużoną umowę abonamentową.Praca na słuchawce usb w call centre to super opcja na pierwszą pracę lub zajęcie dorywcze, dzięki któremu skutecznie poprawimy swój domowy budżet. To także opcja na nabycie doświadczenia w kontakcie z klientem oraz pracy w tak zwanym korpo, czyli dużej firmie. Praca w call centre nie jest taka zła, jak często ją malują i warto chociażby spróbować swoich sił w tym zajęcia, nawet jeśli tylko na krótko.