SMS Gateway – czy warto zdecydować się na takie rozwiązanie w swojej firmie?

SMS Gateway to ciekawy sposób na usprawnienie obsługi klienta w swojej firmie oraz zbudowanie pozytywnej relacji ze swoimi odbiorcami. Na czym polega i z jakimi korzyściami się wiąże?

SMS Gateway – sposób na szybkie przesyłanie wiadomości dla klientów

W każdej firmie sprawna obsługa klienta przynosi wiele korzyści – od profesjonalnego wizerunku w oczach swoich odbiorców po możliwość wydajniejszej pracy całego przedsiębiorstwa. Narzędziem, które może znacznie przyspieszyć i ułatwić realizację zadań związanych z obsługą klientów jest SMS Gateway – czyli specjalna bramka SMS, dostosowana do potrzeb firm.

Bramka pozwala na pojedyncze lub masowe wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych przez Internet. Mogą trafiać one na wszystkie polskie numery telefonów, jakie przedsiębiorstwo ma zapisane w swojej bazie. Znacznie ułatwia to przekazywanie klientom wielu ważnych informacji, związanych z firmą i jej działaniem i pozwala na zautomatyzowanie części działań dotyczących obsługi klienta. Jest sporą oszczędnością czasu, szczególnie w porównaniu do klasycznej obsługi telefonicznej.

W jakiej firmie sprawdzi się SMS Gateway?

Dużą zaletą usługi SMS Gateway jest możliwość wykorzystania jej praktycznie w każdej firmie. Jest bardzo elastyczna, a przy tym prosta w obsłudze, dlatego nikt nie powinien mieć trudności z wprowadzeniem jej w swoim przedsiębiorstwie.

Z bramki SMS bardzo często korzystają wszelkie firmy usługowe, dzięki niej mogą bowiem wysyłać klientom potwierdzenia rezerwacji terminu usługi czy przypomnienia o spotkaniu. Dobrym przykładem są salony fryzjerskie czy kosmetyczne, które dzięki szybkim powiadomieniom SMS mogą w krótkim czasie przekazać swoim klientom przypomnienie daty i godziny umówionego spotkania. Z takiej opcji korzystają również wszelkie firmy zajmujące się dowozem – np. dostawcy jedzenia czy firmy kurierskie, które z pomocą wiadomości SMS potwierdzają przyjęcie zamówienia i status przesyłki.

SMS Gateway to także przydatne narzędzie dla sklepów internetowych, które wykorzystują je do informowania klientów o zmianach w statusie zamówienia. Ponadto korzystają z nich także wszelkiego typu instytucje, np. urzędy czy banki, a także szpitale czy prywatne gabinety lekarskie. Powiadomienia SMS są przydatne przy pracy wszelkich biur call i contact center.

W jakim celu można wykorzystać bramkę SMS?

Pojedyncza lub masowa wysyłka SMS z pomocą specjalnej bramki to rozwiązanie ułatwiające ogólny kontakt z klientem. Ze względu na sporą elastyczność takiego rozwiązania i możliwość zawarcia w krótkiej formie wiadomości tekstowej wielu ważnych dla klienta informacji, firmy wykorzystują rozwiązanie na różne sposoby. Najczęściej jest to:

– informowanie o aktualnych promocjach i kodach rabatowych,

– potwierdzenie rezerwacji terminu usługi,

– przypomnienie o zbliżającym się terminie usługi,

– powiadomienie o wystawionej fakturze,

– streszczenie najważniejszych informacji z przeprowadzonej wcześniej rozmowy telefonicznej,

– przekazanie zmian w statusie zamówienia lub wysyłki,

– przekazanie kodu do odbioru przesyłki,

– poinformowanie o zmianach godzin działania firmy lub zmianie adresu,

– przekazanie wiadomości powitalnej lub urodzinowej.

Powiadomienia SMS – czy warto?

Usługa SMS Gateway to narzędzie, które zdecydowanie warto wprowadzić w swojej firmie. Przede wszystkim znacznie usprawnia ono obsługę klienta, pozwalając na zwiększenie wydajności pracowników. Jest proste w obsłudze i można z powodzeniem dostosować je do potrzeb swojego przedsiębiorstwa. Wiąże się również z budowaniem pozytywnej relacji z klientem – odbiorcy zazwyczaj pozytywnie patrzą na wiadomości SMS, które są proste w odbiorze i nie zajmują zbyt wiele czasu, a przy tym przekazują im przydatne dla nich informacje. Dzięki temu czują, że firma dba o ich komfort, co pozytywnie odbija się na wizerunku marki.

Do zalet tego rozwiązania należy także możliwość wysyłania pojedynczych lub masowych wiadomości SMS przez Internet, co zdejmuje z firmy wiele ograniczeń i pozwala jej obniżyć koszty kontaktu z klientem.