Pozycjonowanie stron – najważniejsze zasady SEO

Większość podstawowych zasad, jeśli chodzi o pozycjonowanie serwisu odnosi się głównie do struktury dokumentu HTML (pliku strony internetowej). Strony www są, bowiem najczęściej napisane w języku HTML,  a ten (krótko mówiąc) składa się ze znaczników zapisanych w nawiasach ostrych, które określają strukturę strony internetowej. Dzięki temu wyświetlają się elementy, działają linki i odnośniki, itd. Najistotniejszymi elementami, gdy chodzi o pozycjonowanie łódź , są  HTML i powiązanych z nim zasad seo są elementy linkowania i contentu. Stosując się do podstawowych zasad skutecznie poprawimy pozycjonowanie strony w google w krótkim czasie.

Zasady pisania artykułu SEO

·         Używanie słów kluczowych w znaczniku title

Najlepszy dla pozycjonowania stron tekst musi mieć odpowiednią długość oraz format. Oczywiście, wszystko zależy od rodzaju tekstu – inną długość mają opisy produktów czy katalogi, a inną artykuły tematyczne czy sponsorowane. Warto zadbać, by w tekście pojawiły się słowa kluczowe, a dla skutecznego pozycjonowania lepiej, gdy umieścimy najważniejsze frazy kluczowe na samym początku. Najistotniejsza fraza powinna pojawić się na początku tytułu, ponieważ ten znacznik będzie pojawia się w tytule zakładki przeglądarki internetowej oraz jako główny tytuł strony w wynikach wyszukiwania.

·         Nagłówek H1 w tytule

Warto posługiwać się automatycznymi nagłówkami, które dostępne są do użytku w każdym popularnym systemie zarządzania treścią. Ma to duży wpływ na pozycjonowanie strony w google, ponieważ porządkuje treść i ustala hierarchię ważności poszczególnych segmentów. W ten sposób algorytmy wyszukiwarki łatwiej mogą określić tematykę podstrony i jej istotność dla konkretnych zapytań. Szablony nagłówków są różne, ale najważniejszy H1 powinien zostać zastosowany dla tytułu artykuły, opisu czy innego rodzaju contentu.

·         Podtytuły, śródtytuły

Pozytywnie na kwestię pozycjonowania strony internetowej wpłynie stosowanie nie tylko głównego, najważniejszego nagłówka Hx, ale także innych. Jest ich aktualnie 6 (od H1 – H6), a numer oznacza poziom wyróżnienia i ważności. Im większy numer, tym mniejsza istotność tekstu. Z tego powodu warto stosować nagłówki niższego rzędu dla podtytułów i śródtytułów, co pomoże uporządkować treść na stronie.

·         Treść, content, artykuł

Treść powinna być przede wszystkim wartościowa i unikalna, najlepiej zarówno dla czytelnika i robotów. Dla pozycjonowania strony google ważna jest oryginalność, przejrzystość. Tekst nie może być plagiatem, powinien zawierać słowa kluczowe, podział na segmenty opatrzone tytułami.

·         Słowa kluczowe

Pozycjonowanie google to w dużej mierze opiera się w dalszym ciągu na słowach kluczowych. Powinny one znajdować się w całej długości artykułu, a najistotniejsze w nagłówkach. Warto ze względu na skuteczne seo stosować odmiany i synonimy fraz kluczowych, by algorytmy nie uznały tekst za spam lub po prostu niskiej jakości content. Wielu specjalistów seo w tym celu korzysta z wyszukiwarek fraz kluczowych lub narzędzi do optymalizacji kampanii marketingowych. Przy pozycjonowaniu stron w google z zastosowaniem fraz kluczowych jest ważne, by były one wplecione w tekst w najnaturalniejszy możliwy sposób. Tekst ma dobrze wyglądać i równie przyjemnie się czytać.

·         Ludzie to nie roboty

Pisząc jakikolwiek tekst na stronę trzeba kierować się potrzebami użytkowników w pierwszej kolejności. Jeżeli nie zainteresujemy potencjalnych czytelników to pozycjonowanie stron seo dla samych robotów nie ma w sumie znaczenia. Szczególnie, gdy chodzi o sklepy internetowe – algorytmy i roboty nie dokonują zamówień.