Jak blog oddziałuje na pozycjonowanie naszej witryny internetowej?

Dzięki prowadzeniu bloga firmowego, możliwe jest przede wszystkim to, że nasza strona internetowa będzie o wiele bardziej widoczna. Ma to bowiem ogromny wpływa na to, jak wygląda pozycja strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, blog firmowy jest bardzo ważnym narzędziem content marketingu, a to doskonała forma pozyskiwania nowych klientów.

Firmowy blog, może funkcjonować na domenie zewnętrznej, ale też z powodzeniem może stać się częścią działającej już witryny bądź też internetowego sklepu. Sporo osób zastanawia się, czy jego założenie to faktycznie dobre rozwiązanie. Fakty są takie, że jeśli postawimy na opcję jaką jest blog pozycjonowanie strony internetowej wejdzie na wyższy poziom.

Artykuły o unikalne treści

Firmowy blog jest doskonałym narzędziem do tego, aby tworzyć unikatowe treści, a te wyjątkowo cenią wyszukiwarki, ale też internauci. Stąd właśnie, tak bardzo ważnie jest pilnowanie tego, by na naszym blogu firmowym, znajdowały się wyłącznie artykuły autorskie.

Okazuje się, że powielanie informacji, które zawarte zostały już na innych stronach, to bardzo poważny błąd i to nie tylko w stosunku do odbiorców, ale również wobec Google. Jeżeli nasz firmowy blog będzie zawierało po części kopiowane treści, czyli duplicate contenet, lepiej będzie go w ogóle nie zakładać. W wypadku takich praktyk, istnieje ryzyko otrzymania kary od Google, co poskutkuje występowaniem pewnego filtru na naszej witrynie, a wówczas ta wyświetlana będzie w wynikach wyszukiwania zdecydowanie niżej, a czasami zostanie wykluczona całkowicie.

Wzrost liczby odwiedzić na witrynę wprost z wyszukiwarki

W kwestii pozycjonowania blog powinien otrzymywać regularnie nowe, wartościowe wpisy, którym nie brakuje zdjęć i infografik, gdyż to również większa szansa na to, że będzie to zauważone przez potencjalnego klienta. Pamiętajmy, że atrakcyjne treści na naszym blogu, będą powodować ruch na stronie. Będą one dobrze widziane zarówno przez czytelników, jak i przez Google. To po prostu jasny sygnał na to, że blog rozwija się w dobrym kierunku.

Aby na naszą stronę pojawiło się więcej wejść z wyszukiwarki, konieczne jest prawidłowe komponowanie tytułów artykułów. Należy się dobrze rozeznać, czego szukają użytkownicy, a także jakie pytania zadają. Warto zastanowić się nad tym, o jakie kwestie pytają klienci i z czym mają największe problemy. Często może się okazać, że ich pytania będą świetną okazją do napisania kolejnego wpisu. Już sam chwytliwy nagłówek do wartościowego artykułu, gdzie zawarte są odpowiedzi na istotne pytania, może bezpośrednio przełożyć się na wzrost odwiedzin z wyników wyszukiwania.

Tworzenie fraz długiego ogona

Spora część internautów, którzy wyszukują konkretne, interesujące ich treści, często tworzą zapytania złożone z kilku wyrazów. W związku z tym, w wypadku rozbudowanych wpisów, opłaca się umieszczać dłuższe frazy, będące świetnie widziane przez Google. W związku z tym, zamiast umieszczać dwuwyrazową frazę, lepiej urozmaicić ją o kilka dodatkowych. Budowanie długiego ogona, czy też innymi słowy long tail, wyjątkowo korzystnie oddziałuje na pozycję naszego bloga w wynikach wyszukiwania. Proces ten jest długofalowy, natomiast opłaca się poświęcić temu czas, gdyż nasze wpisy na blogu powodują, że pozycja naszej witryny w wyszukiwarce staje się lepsza.

Uzyskiwanie ruchu na naszej stronie, dzięki starszym wpisom

Posiadając bloga, pozycjonowanie odbywa się wieloma metodami. Okazuje się, że wartościowe artykułu, mogą być interesujące jeszcze długo po tym, jak zostaną opublikowane. Istotne jest jednak to, aby treść byłą ciągle aktualna, niezależnie od tego, w jakim czasie została utworzona. Warto zatem dopilnować, aby były to treści możliwie uniwersalne. Najlepiej, jeśli te nie będą przedawnione już po dwóch, czy trzech miesiącach, a nawet jeśli do tego dojdzie, będzie szansa na ich aktualizację. Sprawi to zatem, że nasza wpis w wyszukiwarce będzie zyskiwał na zainteresowaniu użytkowników sieci, a będą go odnajdywać jeszcze długo po tym, jak został opublikowany.